برای اولین بار در تاریخ ارکسترهای ایران «شب موسیقی ارمنستان» اجرا شد

برای اولین بار در تاریخ ارکسترهای ایران «شب موسیقی ارمنستان» اجرا شد

1398/09/30 - 13:51 ارسال شده توسط :دهکده موسیقی دسته بندی :اخبار موسیقی 0 نظر


در این کنسرت که با همراهی گروه کر انجام شد، قطعاتی از آهنگسازان ارمنی چون آرام خاچاطوریان، آلکسه حکیمیان، گوسان آشوت، خاچاطور آودیسیان، کومیتاس وارتاپت اسطوره موسیقی ارمنستان، گوسان شامن، استپان جرباشیان، آرنو باباجانیان و لوریس چکناواریان اجرا شد.

این کنسرت با اجرای سوئیت «آرارات» اثر لوریس چکناواریان که برگرفته از داستان حضرت نوح و شامل صحنه جشن در کشتی پس از توفان سراسری است، آغاز شد و بعد از آن قطعاتی چون باله گایانه (والس) و «رقص کلاسیک» از ساخته‌های آرام خاچاطوریان به اجرا درآمد.

«تنها آوای موسیقی باقی ماند» از ساخته‌های آلکس حکیمیان، توسط ساموئل گالستیان (دکترِ کنسرواتوار ملی ایروان) تک‌خوانی شد. سوییت عاشقانه‌ی «دیدار» دومین قطعه اجرایی از چکناواریان بود که با همراهی «واهان بادالیان» به عنوان تک‌خوان همراه بود. این قطعه برای اولین بار به اجرا در‌آمد. «رازمیک روحانیان» در این کنسرت ضمن تقدیر و بزرگداشت یک عمر فعالیت هنری «لوریس چکناواریان»، اجرای این قطعه را به او تقدیم کرد.

قطعات رؤیای شیرین از گوسان آشوت با همراهی مجدد ساموئل گالستیان و اجرای دو قطعه از ملودی‌های فولکلوریک از ساخته‌های خاچاطور آودیسیان و یک قطعه از باله گایانه از دیگر بخش‌های اجرایی این برنامه بود. آخرین قطعه اجرایی بخش اول نیز از والسی از چکناواریان بود.

بخش دوم به اجرای آثار کومیتاس وارداپت اختصاص پیدا کرده و قطعاتی چون آسمان ابری، آوازهای روستایی (با تک‌خوانی واهان بادالیان) و همچنین  اجمیازین،  قهر و دوری (با تک‌خوانی ساموئل گالستیان) به اجرا درآمد.

اجرای دوئت از استپان جرباشیان، نوکتورن از آرنو باباجانیان، سوئیت‌های عاشقانه از چکناواریان هم قطعات اجرایی بعدی را تشکیل می‌دادند. پایان بخش برنامه و آخرین قطعه این کنسرت به قطعه ایران از ساخته‌های چکناواریان بود.

در این برنامه علاوه بر اعضای ثابت ارکستر، ساموئل گالستیان سولیست آواز فولکلور، واهان بادالیان سولیست آواز کلاسیک و سارو بغوسیان نوازنده دودوک ارکستر ملی ایران را همراهی می‌کردند.

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه خود را بنویسید

درباره دهکده موسیقی

بانک اطلاعات آموزشگاه ها و فروشگاه های موسیقی و اساتید و نوازندگان ایران

logo-samandehi
خبرنامه

برای با خبر شدن از اطلاعیه ها و آفرهای دهکده موسیقی ، ایمیل خود را در این قسمت وارد نمائید.

© تمامی حقوق این سایت متعلق به دهکده موسیقی می باشد. طراحی و توسعه توسط شرکت پارسیسا

منوی دهکده موسیقی
×