«مزدک کوهستانی» دو آلبوم بیکلام منتشر کرد
اين آلبوم شامل موسيقي بى كلام پاپ است ، هرچند گرایش و علاقه اصلی مزدک کوهستانی به گفته خودش موسیقی کلاسیک و تلفیقی است. از اين رو در اين قطعات در عين سادگى كه ويژگي اصلى موسيقي پاپ است به شكل نامحسوسى از ابزارهاى تنوع بخش همچون فضاهاى پلي مودال و هارمونيهاي كمى پيشرفتهتر بهره گرفته شده است.
سرزمين كلاغ هاى مهاجر اثر ديگر مزدك كوهستانى به گفته وى نشانگر بيان و مشي اصلي او در موسيقى است. اين آلبوم شامل هفت قطعه براى ويولن و اركستر زهي است كه با تفكرات موسيقايي قرن بيستمى و با رگههايى از موسيقى ايرانى هرچند نهفته در لايههاى موسيقى پلىتنال و بعضاً آتنال موسيقى غربى تصنيف شدهاند.
مزدك كوهستانى از سالهاي كودكى با ساز تنبك فراگيري موسيقي را آغاز كرد و در ادامه با آشنايي با سازهاى ديگر چون ويولن، گيتار، سازهاى كوبهاى غربى،پيانو و برخى سازهاي ايرانى و همچنين فراگيرى دروس آهنگسازى با تاكيد بر هارمونى علاقه خود به موسيقي را پيگيرى كرد.
او از ميان معلمان متعددى كه از آنان موسيقي فرا گرفته بيش از همه خود را مرهون بهمن رجبي براي آشنايى با موسيقي ايرانى و مخصوصاً مفاهيم مقوله ريتم و محسن الهاميان براى دريچهاي كه به دنياي هارموني بر او گشود مىداند.
مزدک کوهستانی درباره فعالیتهاي موسيقايي خود میگوید:«من در سال ١٣٨٠ براى يك تئاتر موسيقي ساختم كه به نوعى اولين كار جدى من محسوب ميشد. در ١٣٨١ با يك گروه فيلمسازى براي ساخت موسيقي فيلم آشنا شدم و در حالي كه قصد داشتم اثرى كه از قبل مشغول نوشتن آن بودم را گسترش داده و براى فيلم تنظيم كنم، كنسل شدن كل آن پروژه من را بر آن داشت كه كارم را به هزينه شخصي اجرا و ضبط کنم. نتيجه بخشي از آن، قطعه رازها است كه در آلبوم سرزمين كلاغ هاى مهاجر به عنوان اولين قطعه گنجانده شده است.
اين قطعه همچنين در سال ١٣٩٠ توسط اركستر «كامه راتا» و به رهبرى «كيوان ميرهادى» در كنسرتى كه به اجراى آثار آهنگسازان مدرن ايرانى اختصاص داشت و در كنار آثار آهنگسازان پيشكسوت و بنامي چون عليرضا مشايخى و محمد رضا درويشى اجرا شد.»
دیدگاه خود را بنویسید
دیدگاه خود را بنویسید