آلبوم «شیراز، چل ساله» بعد از ده سال مجوز گرفت

آلبوم «شیراز، چل ساله» بعد از ده سال مجوز گرفت

1397/09/29 - 15:43 ارسال شده توسط :دهکده موسیقی دسته بندی :اخبار موسیقی 0 نظر

«با آن‌که زمان به عقب بر نمی‌گردد و سال‌های هیجان جوانی در انتظار گرفتن مجوز انتشار «شیراز، چل ساله» گذشت، با این حال امروز خوشحالیم که آلبوم «شیراز، چل ساله» بعد از این سال‌ها و به نام «شیراز» در همه جای ایران منتشر شده است. بی‌عشق نگشاید گره...» این متن را «دنگ شو» به مناسبت انتشار آلبومش منتشر کرده؛ آلبومی که سال 2010 با نام «شیراز، چل ساله» خارج از ایران منتشر و به سرعت در داخل ایران هم شنیده شد.

«دنگ شو» با این آلبوم توانست پایه‌های اولیه گروهش را محکم کند و با قرار گرفتن آلبومش در میان پرفروشترین‌های موسیقی آوانگارد و فری جز در سایت‌هایی چون آمازون و سیدی بیبی، top best seller  در ماه سپتامبر ۲۰۱۰ باشد. استقبال ویژه شنوندگان از اولین آلبوم و در خواست برای برگزاری کنسرت، موجب شد «دنگ‌شو» تور دور دنیای «شیراز، چل ساله» را از ابتدای سال ۱۳۹۰ آغاز کند.
 
حالا این آلبوم مجوز گرفته و بدون هیچ‌گونه تغییری -چه فنی و چه محتوایی- با نام «شیراز» در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است؛ آلبومی که توسط اعضای اولیه گروه یعنی امید نعمتی و سپنتا مجتهدزاده خوانده شده و طاها پارسا هم همانند تمام این سال‌ها خواننده ثابت گروه بوده است. غزل شاکری در این آلبوم به عنوان هم‌خوان حضور داشته و آیدین آغداشلو و رویا نونهالی هم بعضی از ترک‌ها را دکلمه کرده‌اند.
 
«شیراز» ده قطعه دارد که آهنگ و تنظیم را گروه «دنگ شو» انجام داده و علی جعفری پویان (ویولون)، میثم مروستی (ویولون)، سهراب برهمندی (ویولا)، آیدین احمدی‌نژاد، صبا صمیمی (تمبک)، سودابه شمس(کُر)، کارن کبیری (کنترباس)، فرشید حفظی فر (ابوا) و علیرضا شیبانی (فاگوت) در آن ساز نواخته‌اند. ضبط و میکس قطعات آن هم در استودیو صبا انجام شده است.
 
طاها پارسا و رضا شایا که تاکنون آلبوم‌های «مد و نای»، «اتاق گوشواره»، «دلتنگ شو» و «شیراز» را منتشر کرده‌اند، این روزها برای تغییر فضا در کارشان، جابجایی را انتخاب کرده و به کانادا رفته‌اند تا روی آلبوم بعدی خود کار کنند. علاوه بر آن، هر دو مشغول انجام یک‌سری پروژه‌های بین‌المللی خارج از قالب «دنگ‌شو» هم هستند. حمید خسرو‌بیگی (مدیر برنامه گروه) از انتشار دو تک ترک تا پایان سال هم خبر داد و زمان برگزاری کنسرت‌های گروه را سال آینده اعلام کرد. او همچنین گفت در صورت اخذ مجوز، آلبوم بعدی گروه هم تا پایان سال منتشر خواهد شد.

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه خود را بنویسید

درباره دهکده موسیقی

بانک اطلاعات آموزشگاه ها و فروشگاه های موسیقی و اساتید و نوازندگان ایران

logo-samandehi
خبرنامه

برای با خبر شدن از اطلاعیه ها و آفرهای دهکده موسیقی ، ایمیل خود را در این قسمت وارد نمائید.

© تمامی حقوق این سایت متعلق به دهکده موسیقی می باشد. طراحی و توسعه توسط شرکت پارسیسا

منوی دهکده موسیقی
×