از بخش پژوهشی تا مسترکلاس اتریشی‌ها در دومین روز جشنواره

از بخش پژوهشی تا مسترکلاس اتریشی‌ها در دومین روز جشنواره

1398/09/06 - 11:30 ارسال شده توسط :دهکده موسیقی دسته بندی :اخبار موسیقی 0 نظر

 
نخستین برنامه روز دوم جشنواره در ساعت ۱۱ به «بخش رقابتی پژوهشی موسیقی» و پنل پژوهشی اساتید، محمدرضا آزاده‌فر، هومان اسعدی، بابک خضرائی، و محمدرضا فیاض اختصاص داشت که این برنامه در موزه موسیقی با حضور پژوهشگران، سعید ابراهیمی، نگار رضایی، کامیار صلواتی، سیاوش عسگری، سیاوش محبی، سروش نظیری، و محسن نورانی، و نیز دبیر جشنواره، پوریا رمضانیان، و دبیر بخش پژوهش، ساینا زمانیان برگزار شد.
 
در بخش دوم جشنواره در ساعت ۱۶، کلاس پیشرفته آهنگسازی برای تریو با حضور اساتید برجسته‌ موسیقی و جمعی از دانشجویان موسیقی دانشگاه هنر و پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران در موزه‌ی موسیقی برگزار شد. ستاره نحوی نوازنده ویلن، رضا ناژفر نوازنده فلوت، و ترزیا شوماخر نوازنده پیانو اساتید حاضر در این مسترکلاس بودند که همگی از اتریش در این برنامه حضور پیدا کرده بودند.
 
در این مسترکلاس، نحوه صحیح انگشت‌گذاری، نحوه صحیح نوشتن نت برای این سازها و همچنین مسائل فنی و دشواری‌های نوشتن برای این آنسامبل بحث شد.
 
علی مرادخانی مدیرعامل موزه موسیقی ایران نیز لحظاتی نظاره‌گر این کارگاه شد. در انتهای برنامه نیز کارن کیهانی آهنگساز نیز در این برنامه حاضر شد.
 
بخش پایانی روز دوم جشنواره موسیقی صبا در ساعت ۱۷، به کنسرت رقابتی آنسامبل موسیقی ایران در تالار رودکی با حضور داوران متشکل از محمدعلی کیانی‌نژاد، داریوش پیرنیاکان، عبدالنقی افشارنیا، ارسلان کامکار، کوروش متین، و محمود بالنده اختصاص داشت‌. در این کنسرت هفت گروه موسیقی دانشجویی شامل نارون، فاخته، گذر، هم‌نوازان سریر، هم‌نوازان فروغ، و هم‌نوازان رهاورد در مقابل داوران به رقابت با یکدیگر پرداختند.
 
مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی که یکی از حامیان و مشوقان جشنواره موسیقی صبا است، در این روز از برخی اجراها دیدن کرد.
 
برنامه روز سوم
 
سومین روز جشنواره موسیقی دانشگاه صبا عصر روز سه‌شنبه ۵ آذرماه ساعت ۱۷ در تالار رودکی با بخش رقابتی آنسامبل‌های موسیقی کلاسیک غربی همراه خواهد بود. رافائل میناسکانیان، ربکا آشوقیان، سهراب کاشف، رضا ناژفر و ایمان فخر داوران این بخش را تشکیل می‌دهند.
 
دومین دوره جشنواره‌ موسیقی صبا در نیمه اول آذرماه در دو بخش رقابتی و غیررقابتی به دبیری پوریا رمضانیان به سرپرستی دانشگاه هنر تهران و همکاری بنیاد رودکی و انجمن موسیقی در حال برگزاری است. سالن‌های مجموعه‌ بنیاد رودکی، حوزه‌ هنری، موزه ‌موسیقی، و سالن پژوهشکده‌ دانشگاه هنر و آمفی‌تئاتر دانشکده‌ موسیقی دانشگاه هنر میزبان جشنواره‌ موسیقی صبا هستند.
 
بخش رقابتی این جشنواره، محورهای گروه‌نوازی موسیقی کلاسیک غربی، گروه‌نوازی موسیقی ایرانی و پژوهش را شامل می‌شود. بخش غیررقابتی با برگزاری مستر کلاس‌ها، سمینارها و کارگاه‌های آموزشی و مروری بر آثار و اجرای کنسرت‌ها همراه است.

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه خود را بنویسید

درباره دهکده موسیقی

بانک اطلاعات آموزشگاه ها و فروشگاه های موسیقی و اساتید و نوازندگان ایران

logo-samandehi
خبرنامه

برای با خبر شدن از اطلاعیه ها و آفرهای دهکده موسیقی ، ایمیل خود را در این قسمت وارد نمائید.

© تمامی حقوق این سایت متعلق به دهکده موسیقی می باشد. طراحی و توسعه توسط شرکت پارسیسا

منوی دهکده موسیقی
×