کیهان کلهر و خنیاگران مهر در مهم‌ترین نمایشگاه جهانی موسیقی می‌نوازند

کیهان کلهر و خنیاگران مهر در مهم‌ترین نمایشگاه جهانی موسیقی می‌نوازند

1398/08/04 - 10:06 ارسال شده توسط :دهکده موسیقی دسته بندی :اخبار موسیقی 0 نظر

برگزارکنندگان این رویداد، علت اهدای این جایزه را به کلهر، تسلط و یگانگی مهارت این نوازنده چیره‌دست کمانچه در نوآوری و ایجاد زبان‌های جدید هیجان‌انگیز موسیقی و رساندن سنت موسیقی کلاسیک ایرانی به گوش مردم سراسر جهان، شمردند؛ حال قرار است کیهان کلهر به همراه اردال ارزنجان به مدتِ 40 دقیقه دونوازی کمانچه و باغلاما داشته باشند. از آن طرف گروهِ «خنیاگران مهر» نیز به سرپرستی «بهزاد عبدی» قطعاتی بی‌کلام را به اجرا درمی‌آورند. این انتخاب بر اساس رای داوران این اکسپو انجام شده است.
 
این گروه در «وومکس» به اجرای قطعاتی چون  پرواز برای قانون و‌ ارکستر،  تکسوار برای تار و ارکستر، با باران می‌رقصد برای قیچک و ارکستر،‌ ماه سکوت و تو برای کمانچه و ارکستر،  خاطرات رفته برای عود و ارکستر ، بزمان برای رباب و ارکستر،‌ کژال برای تارباس و ارکستر،‌ رقصان ساخته‌ی استاد علیزاده،‌ شورج بار قطعه‌ی ارمنی و لزگی قطعه آذری.
 
این قطعات همگی از ساخته‌های «عبدی» هستند و او خود رهبری ارکستر را نیز برعهده خواهد داشت. در این گروه مهرنام رستگاری (کمانچه)، سمانه باروتی و نازنین روستا (قیچک آلتو)، نگین زاده وکیلی (قیچک باس)، هیلا فیض‌پور (تار)،‌ ترگل خلیقی (تار و رباب)،‌ رخساره رستمی (عود)، بهاره حیدری (تارباس)، صدا سدیفی (قانون)، شیدا قاضی (نی)، مهرناز دبیرزاده (تنبک و سازهای کوبه‌ای) و عسل ملک‌زاده (دف و دایره می‌نوازند. مدیر اجرایی این گروه نیز «فرزام شکاری» است.
 
رویداد جهانی وومکس در سال ۲۰۱۶ نیز میزبان اجرای مشترک این دو هنرمند بوده است.

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه خود را بنویسید

درباره دهکده موسیقی

بانک اطلاعات آموزشگاه ها و فروشگاه های موسیقی و اساتید و نوازندگان ایران

logo-samandehi
خبرنامه

برای با خبر شدن از اطلاعیه ها و آفرهای دهکده موسیقی ، ایمیل خود را در این قسمت وارد نمائید.

© تمامی حقوق این سایت متعلق به دهکده موسیقی می باشد. طراحی و توسعه توسط شرکت پارسیسا

منوی دهکده موسیقی
×