جشنی برای «امرِ نو» و «موسیقیِ نو»

جشنی برای «امرِ نو» و «موسیقیِ نو»

1397/12/11 - 11:48 ارسال شده توسط :دهکده موسیقی دسته بندی :اخبار موسیقی 0 نظر

در دومین شب اما آثاری از یوهان سباستین باخ، یوهانس برامس، فرانسیس پولنک، سرگئی راخمانینف، کایا ساریاهو، فردریک شوین، روبرت شومان، فیلیپ گلس، گئورگی لیگتی، ولفگانگ آمادئوس موتسارت و علیرضا مشایخی اجرا می‌شود.

نوازندگانِ دومین شب، محمد جواد بهرامی، نیایش جواهری، علی چوپانی راد، آوین سلطانی دانانا، نیما شناوری، کسری فریدی، نرگس فلاح‌پسند، متین لادانی، محیا محمدی، سهراب ملک‌زاده، صنم قراچه‌داغی و فریماه قوام صدری هستند.

اما در شب سوم -14 اسفند ماه- آنسامبل کاروان به سرپرستی «فرزان فرنیا» به اجرای اثاری از علیرضا مشایخی، رامین امیر ارجمند، اشکان خمسه‌پور، علیرضا خیابانی، بئاتا مون و سمیرا واثق‌نیا می‌پردازد.

در این آنسامبل پندار پارسی، رژیس پرودم، مهرداد تیموری، عسل حناچی، علیرضا خیابانی، آیدا سیغاریان، رزیتا شاکر، صبا عبدی، فرزان فرنیا، صنم قراچه داغی، یاسمن کیمیاوی، ارغوان ملک محمدی و نگار نیازمند حضور دارند.

گروه موسیقی تهران مبتنی بر اندیشه‌ علیرضا مشایخی و همراهیِ فریماه قوام‌صدری، با تلقی و صورت‌بندیِ ویژه‌ای از مفهوم فستیوال، روند شایع و خطّیِ تاریخ موسیقی را لغو و گِرِدهم‌آیی میان دوره‌های متفاوت تاریخ موسیقی برقرار می‌کند. ازاین‌رو «فستیوال موسیقیِ کلاسیک تا معاصر» درصدد است تا جشنی برای «امرِ نو» و «موسیقیِ نو» باشد. در این صورت‌بندی، فستیوال به معنای حقیقیِ خود بازمی‌گردد که نتیجه‌ آن گردهمایی تاریخ، ترادیسیون و گذشته است.

این گروه که توسط فریماه قوام‌صدری و علیرضا مشایخی در سال ۱۳۷۲ خورشیدی تأسیس شد، تاکنون 7 فستیوال برگزار کرده و در هر دوره‌ آن بیش از ۸۰ نوازنده در قالب سُلو، آنسامبل و اُرکستر شرکت داشته و بیش از ۴۰ آهنگساز را به جامعه‌ موسیقی ایران معرفی کرده است.»

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه خود را بنویسید

درباره دهکده موسیقی

بانک اطلاعات آموزشگاه ها و فروشگاه های موسیقی و اساتید و نوازندگان ایران

logo-samandehi
خبرنامه

برای با خبر شدن از اطلاعیه ها و آفرهای دهکده موسیقی ، ایمیل خود را در این قسمت وارد نمائید.

© تمامی حقوق این سایت متعلق به دهکده موسیقی می باشد. طراحی و توسعه توسط شرکت پارسیسا

منوی دهکده موسیقی
×