اجرای مجموعه عیارانِ احمد پژمان توسط گروه «دانشگاه هنر»

اجرای مجموعه عیارانِ احمد پژمان توسط گروه «دانشگاه هنر»

1397/11/10 - 18:30 ارسال شده توسط :دهکده موسیقی دسته بندی :اخبار موسیقی 0 نظر

او هم‌چنین درباره بخش دوم اجرا گفت: «برنامه دوم شامل ارکستر سازهای ایرانی دانشکده موسیقی است که مجموعه عیاران از احمد پژمان را اجرا می‌کند. مجموعه‌ای که حدود ۴۰ سال پیش وزارت فرهنگ و هنر وقت آن را به آقای پژمان سفارش داده بود و همان زمان توسط گروه استاد فرامرز پایور اجرا شد که در سال‌های اخیر محمدرضا فیاض آن را رهبری می‌کند. این مجموعه شامل ۵ قطعه می‌شود و به تازگی نیز پس از بازنویسی از سوی استاد فیاض، آلبوم آن ضبط و منتشر شده است.»
 
مدیر هنری ارکسترهای دانشگاه هنر توجه به آهنگسازهای ایرانی در بخش ارکسترهای کلاسیک را یک اتفاق خجسته دانست و اظهار کرد: «توجه به آهنگساران ایرانی اتفاقی خجسته است که باید آن را به فال نیک گرفت؛ اتفاقی که باید سال‌ها پیش رخ می‌داد. به هر حال باید به آهنگسازهای کشور خودمان که متناسب با فرهنگ موسیقی داخلی آثار ملی خلق می‌کنند بیشتر توجه کرد.»
 
او با تأکید بر این‌که در ارکستر سمفونیک باید آثار آهنگسازهای ایرانی اجرا شود، گفت: «خوشبختانه آهنگسازهای ایرانی خوبی در کشور داریم که متاسفانه آهنگ‌های آنها در این سال‌ها اجرا نشده و این عرصه خالی بوده است. برای همین خوب است به چنین موضوعی توجه ویژه شود. من این اتفاق را به فال نیک خواهم گرفت و امیدوارم ادامه داشته باشد.»

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه خود را بنویسید

درباره دهکده موسیقی

بانک اطلاعات آموزشگاه ها و فروشگاه های موسیقی و اساتید و نوازندگان ایران

logo-samandehi
خبرنامه

برای با خبر شدن از اطلاعیه ها و آفرهای دهکده موسیقی ، ایمیل خود را در این قسمت وارد نمائید.

© تمامی حقوق این سایت متعلق به دهکده موسیقی می باشد. طراحی و توسعه توسط شرکت پارسیسا

منوی دهکده موسیقی
×