تاریخچه گیتار کلاسیک در جشنواره موسیقی فجر

تاریخچه گیتار کلاسیک در جشنواره موسیقی فجر

1397/10/23 - 12:35 ارسال شده توسط :دهکده موسیقی دسته بندی :اخبار موسیقی 0 نظر

«آیوازیان» با تاکید بر اینکه خود نیز بعد از سخنرانی به اجرای تکنوازی گیتار کلاسیک می‌پردازد، ادامه داد: «بعد از اجرای شاگردم خودم نیز اجراهای کوتاهی به عنوان نمونه کار و به عنوان تحلیل موسیقی که درباره‌اش صحبت کرده‌ام خواهم داشت. این قطعات هر کدام به مدت 2 تا 3 دقیقه است که آن ها را آماده کرده‌ام و به اجرا می‌گذارم

این استاد دانشگاه در زمینه قابلیت نوازنده‌های ایرانی در حوزه گیتار کلاسیک افزود: «شخصا در زمینه گیتار کلاسیک با آهنگسازهای ایرانی در ارتباط نبوده‌ام. برای همین متاسفانه در بخش سخنرانی‌ام به نوازنده های قوی ایرانی در این زمینه نپرداخته‌ام. با این وجود نمی‌توان وجود چنین هنرمندانی را در عرصه موسیقی ایرانی دست‌کم گرفت و قدردان آنها نبود. در کنار آهنگسازهای ایرانی لازم است تا آهنگسازهای بزرگ اروپایی و آمریکایی نیز حضور داشته باشد تا در مقایسه با یکدیگر جذابیت جشنواره موسیقی افزایش پیدا کند.»

 آیوازیان هم چنین تاکید کرد: «در حال حاضر نوازنده‌های اروپایی و آمریکایی زیادی هستند که می‌توانند در کنار نوازنده‌های ایرانی قرار گیرند و به جذابیت یک جشنواره بیفزایند؛ اما در این چند سال بیشتر به نوازنده‌های کشورهای همسایه توجه شده و همین باعث شده تا نوازنده های ایرانی و البته اروپایی به حاشیه رانده شوند. در جشنواره های این‌چنینی که می تواند بعد جهانی داشته باشد، همراهی آهنگسازان ایرانی با دیگر آهنگسازان دنیا رمز موفقیتی خواهد بود که نباید آن را از قلم انداخت.»
سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر از تاریخ 24 تا 30 بهمن ماه سال جاری با دبیری دکتر شاهین فرهت در تهران برگزار می‌شود.

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه خود را بنویسید

درباره دهکده موسیقی

بانک اطلاعات آموزشگاه ها و فروشگاه های موسیقی و اساتید و نوازندگان ایران

logo-samandehi
خبرنامه

برای با خبر شدن از اطلاعیه ها و آفرهای دهکده موسیقی ، ایمیل خود را در این قسمت وارد نمائید.

© تمامی حقوق این سایت متعلق به دهکده موسیقی می باشد. طراحی و توسعه توسط شرکت پارسیسا

منوی دهکده موسیقی
×