اپرت «کارمن» در تالار وحدت اجرا می‌شود

اپرت «کارمن» در تالار وحدت اجرا می‌شود

1397/10/04 - 19:41 ارسال شده توسط :دهکده موسیقی دسته بندی :اخبار موسیقی 0 نظر

این داستان در سال 1845 توسط «پروسپه مریمه» تالیف شد و پس از آن در سال 1875 به صورت اپرایی در 4 اکت توسط «ژرژ بیزه« آهنگساز مشهور فرانسوی به روی صحنه رفت. با آن که کارمن، این مظهر بی وفایی و عصیان‌گری به آفریننده خود نیز وفا نکرد و پس از اجرا مورد استقبال قرار نگرفت، اما با گذشت زمان و تغییر در نگرش به موسیقی و اپرا، کارمن به تدریج علاقه عموم را به خود جذب کرد و الهام بخش بسیاری از بزرگان عرصه هنر شد. بزرگانی چون «فرانچسکو رزی»، «کارلوس سائورا» که این اثر را چون نقطه‌ای درخشان بر پرده‌ی نقره‌ای به تصویر کشیدند و موجبات شهرت خود و این اثر را فراهم آوردند.

اقتباس این اثر توسط «رُهام فیض آبادی» انجام شده و نقش آفرینان بخش نمایشی نیوشا سجادی: کارمِن، مهرناز حق جو:دٌن خوزه، نگار ابریشمی:اِسکامیلیو، مونا ارسطو:میکاییلا هستند.

دلارام علاءپور، باران رحمتی، نیلوفر مسیحی، دیبا سیفی،آنیتا طاری نیز سولیست‌های این اپرت هستند. علاوه بر آن ﻧﺎزﻧﯾن اﺑرﯾﺷﻣﯽ، طوﺑﺎ آزرم نیا،الناز آقـازاده،نگارآقـامیری، پـارمیس بصائری، پارمیدا بصائری، یاسمن پـارسیان،هاله ذوقی،هلیارضایی، فهیمه زمانی، صدف سمیعی،مژده طهماسبی،پریساعبدالعظیمی، شیداعدالت، سانازفرج اله پور نگار  فیروزی،ساناز قاسمی،یاسمن یوسفی، سبا مسعودی در این اثر هنرنمایی می‌کنند.

سولیست‌های نوجوان نیز عبارتند از دیانا ادیب،عسل حسینیان،آتناخالقی،همراز زرین خاک، دیبا سلطان نیا، بهار شیرزاد، دیبا مشیریان، پارمیدا نکوبخت، تینا بنی اردلان،کیارا امیرمظفری،آیدا بنی حسینی،بهارپورسید، شالیزار زرین خاک،سماء زند، باران عباسی،حلما کشاورز،یاسمن کیا،آوا محمد،شانا محمدیان،هستی مرآتی، فریماه منتصری،مانیا میرزایی، یانا وحدت،سروین وقفی،عسل هادیان

گروه موسیقی آواز ملل با خوانندگی  وسرپرستی «شهلا میلانی» نیز در این اثر حضور دارند. خواننده متسو سوپرانو «نسرین ناصحی تهرانی»‌ و خوانندگان سوپرانوشهرزاد یوسفی، نیلوفریوسفی، ساحل صالح ایزدخواست، مارال شیروانی، نشاط اکبری هستند.

نوازنده پیانو و سرپرست نوازندگان «نیلوفر بدرکوهی»‌است و ویولن را مونیکا لران و موژان میرزایی، فلوت را روشنک نوشی و ویولنسل را شهرزاد مجد می‌نوازند.  گروه کُرسوپرانو نیز شقایق پورعنایتی، فرناز جهانبانی، نسترن صادقی،روناک پوران پیر هستند. گروه کُرآلتو: لیلا مغان، لنا کوچری، رعنا جودکی، سپیده عین افشار،سحر رشیدی و گروه کُرنوجوانان:یلدا باقری ، نیکی بنی مهد رانکوهی ،سایه پارسایی، پانیذ تمدن کمال ، پانیذ علیشاهی ،سارا مجیدی نژاد هستند.

تهیه کننده ومدیر برنامه نیز «منیژه بابایی» است. اپرت نمایشی کارمن 14 دی ماه ساعت 14 در تالار وحدت اجرا می شود و علاقه مندان جهت تهیه بلیت می توانند به سایت تیوال مراجعه کنند .

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه خود را بنویسید

درباره دهکده موسیقی

بانک اطلاعات آموزشگاه ها و فروشگاه های موسیقی و اساتید و نوازندگان ایران

logo-samandehi
خبرنامه

برای با خبر شدن از اطلاعیه ها و آفرهای دهکده موسیقی ، ایمیل خود را در این قسمت وارد نمائید.

© تمامی حقوق این سایت متعلق به دهکده موسیقی می باشد. طراحی و توسعه توسط شرکت پارسیسا

منوی دهکده موسیقی
×